این نماینده مجلس گفت:

می خواهیم ببینیم بابک اصلا در زندان است یا نه؟بیش از 8 ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقی است، اما اخبار و شنیده ها نشان می دهد که تحرکات انتخاباتی تقریباً در تمام گوشه و کنار کشور شروع شده است، کسانی که خود را برای کاندیداتوری مجلس آماده کرده اند از هم اکنون با عناوین مختلف مشغول شناساندن خود به مردم هستند.

به گزارش «تابناک»، با توجه به بالا رفتن هزینه ها پیش بینی می شود که برای امسال پولهای بسیار زیادی در انتخابات هزینه شود، به گفته برخی از خود نماینده های مجلس حداقل هزینه لازم برای حضور در انتخابات چیزی حدود 40 الی 50 میلیون تومان است، اما برخی ها هستند که برای نشستن بر روی صندلی های سبز بهارستان حاضر هستند ده هابرابر این هزینه را نیز صرف تبلیغات خود کنند.

نکته قابل تامل در این بین این است که درآمد ماهیانه یک نماینده مجلس بین 3میلیون 700 هزار تومان تا چهارو نیم میلیون در ماه است و تمام دریافتی یک نماینده در طول چهار سال کمتر از 150 میلیون تومان می شود، اکنون سوال این است چه جازبه ای در نماینده شدن وجود دارد که یک فرد حاضر می شود تا ده برابر بیشتر از آنچه را که ممکن است بدست بیاورد هزینه کند.

نبی الله احمدی نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: شهرستانی مانند داراب حدود 60 هزار نفر خانوار دارد و اگر بخواهد یک کاندیدا خود را در این حوزه معرفی کند هزینه های زیادی دارد، و این ارقام ممکن است در زمان انتخابات و در هفته آخر بالا رود، اما فکر می کنم که در شهرستانی مانند داراب حداقل به 50 میلیون تومان نیاز باشد.

این نماینده مجلس در باره اعداد نجومی که گفته می شود هزینه انتخابات می شود نیز گفت: اعداد مختلفی گفته می شود، اما الان در این شهرستان افرادی هستند که بیش از دو سال است برای نماینده شدن تلاش می کنند و گونه ای شده که برخی ها این افراد را نماینده شهر می دانند.

وی افزود: گزینه هایی هم هستند که تا کنون حدود 300 میلیون تومان هزینه کرده اند، و قرار است در ماههای آینده هم فعالیت های خود را افزایش دهند، هزینه هایی هم که می شود غالباً از سوی خود نمایندگان است، اما برخی ها هم هستند که به نماینده ها کمک می کنند تا هزینه تبلیغات را بپردازند.

احمدی گفت: شهرستان داراب حدود 200 روستا دارد و هم اکنون کسانی هستند که در این روستا ها هزینه می کنند و برای هر روستا به تناسب حدود 4 میلیون تومان هزینه کرده اند، و اگر مجموع اینها را حساب کنیم شاید بالغ بر یک میلیارد تومان باشد.

وی گفت: برخی از کاندیدا های دیگر هم علاوه بر پول از روشهای دیگری استفاده می کنند، متاسفانه برخی کاندیداها قول ها و وعده‌هایی را به بعضی از افراد می دهند که از توان یک نماینده خارج است به طور مثال یکی از کاندیداها، قول فرمانداری یا بخشداری را به دها نفر داده بود و به آنها گفته بودند که فعلاً به کسی نگویند تا بعد از نماینده شدن کار شان را انجام می دهد.

محمد علی عبد الله زاده نماینده مردم فردوس و طبس، دیگر نماینده مجلسی است که در این باره با تابناک به گفت و گو نشست، وی در گفت و گوی خود اظهار داشت: هم اکنون که بیش از 8 ماه به برگزاری انتخابات مجلس زمان مانده است، اما افراد کاندیدا فعالیت های خود را شروع کرده اند.

وی گفت: اما با توجه به وسعت این منطقه بیشتر فعالیت های انجام شده در غالب فعالیت های حزبی است، و بیشتر گروهها و جناح‌ها در این منطقه فعالیت می کنند، همچنین چون این منطقه چهار شهرستان را شامل می شود برخی ها هم از این شهرستانها و به امید حمایت مردم شهرستان خود کاندیدا شده اند.

وی در باره هزینه های انتخابانی در حوزه خود نیز گفت: تنها شهرستان طبس از شمال تا جنوب آن حدود 480 کیلومتر است و می توان گفت یکی از بزرگترین حوزه های انتخاباتی کشور است و طبیعتاً هزینه ها در این منطقه بیشتر است و فکر می کنم حداقل هزینه لازم در این بخش 100 میلیون تومان نیاز است.

وی در باره ارقام نجومی و همچنین وعده های نامتعارف برخی از کاندیدا ها نیز گفت: ممکن است افرادی باشند که پولهای کلان داشته باشند و کارهای خارق العاده از خود نشان دهند اما هنوز این بحث ها در این حوزه وجود نداشته ولی شاید با نزدیک شدن به انتخابات بیشتر شود.

عباس فلاحی باباجان نماینده مردم اهر و هریس نیز یکی دیگر از نماینده هایی بود که درباره هزینه های تبلیغات زود هنگام حرف های زیادی برای گفتن داشت، وی در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: نماینده نباید برای انتخابات هزینه کند اگر کسی هزینه کرد مجبور است در دوره نمایندگی خود کاری کند تا هزینه های انجام شده باز گردد، پس بنابراین به فکر مردم نخواهد بود.

این نماینده مجلس گفت: یک روند بسیار زشتی در کشور رواج پیدا کرده است و برای اینکه یک نفر بتواند رای خوبی بدست بیاورد باید پول کلانی را خرج کند.

فلاحی در پاسخ به این سوال که حداقل پول لازم برای نماینده شدن چقدر است گفت: برای یک شهرستانی مانند هریس فکر می کنم حدود 100 الی 120 میلیون تومان نیاز است، و به نظر من می شود با کمتر از این هم در انتخابات موفق بود.

این نماینده گفت: این دوره هزینه های بسیار زیادی را برخی از افراد کنار گذاشته اند، اخباری وجود دارد که نشان می دهد برخی از افراد هزینه های میلیارد


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.